Reklamveren Boykotu Youtube’u Zora Sokabilir

29 Nis

Youtube’un reklam yerleştirmeleriyle alakalı sorunu çözememesi büyük reklamverenlerin video sitesini boykot etmelerine sebep oldu.

Youtube’un büyük reklam verenlerin reklamlarını istenmeyen içerikli videolardan uzak tutamaması, Google’ın dijital ailesinde yükselen bir yıldız olan video sitesini, problem çocuk pozisyonuna düşme tehlikesiyle karşı karşıya bıraktı. Youtube’a karşı kısa bir süre önce başlatılan reklam boykotunun ne kadar süreceği ya da Google’ ın büyümesini ve kurumsal ebeveyni Alphabet Inc.’i etkileyebilecek bir video servisinden uzaklaşıp uzaklaşmayacağı henüz belli değil.

Rakamlar İpucu Verdi

Perşembe günü yayınlanan Alphabet’in ilk çeyrek sonuçları, akıllardaki bu sorulara cevap niteliğinde olan pek çok ipucu da vermiş oldu. Üç aylık dönem sona erene dek büyük markalar Youtube’dan para çekmeye başlamadılar. Şirketin kazancı %29 artış göstererek 5,4 milyar dolara ulaşırken gelirler %22 artış göstererek 24,8 milyar dolara ulaştı. Perşembe günkü genişlemiş ticarette hisse sayısı yaklaşık %5 artarak 933 dolara ulaştı.

Reklamveren şirketler geri dönseler bile, Kargman bir zamanlar yaptıkları harcamalar seviyesinde harcama yapmaları ihtimalinin düşük olduğunu öngörmüştü.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir